Heeft LinkedIn een contentprobleem?

Blog

Jeff Weiner. Goede vent, slim ook. Denk ik, want ik ken hem niet persoonlijk. CEO van LinkedIn, een platform waar ik eigenlijk niet meer zonder kan. Krijgt veel likes en shares, zelfs bij de grootst mogelijk open deuren. Kennelijk.

Lees even dit zinnetje: “Effective problem solving starts bij clearly identifying what problem you are trying to solve for. Amazing how often this gets overlooked.”

Goed bedoeld, toch? Tikkeltje naïef, want een grotere open deur bestaat wezenlijk niet. “Als je een probleem wilt oplossen, moet je je concentreren op welk probleem je daadwerkelijk wilt oplossen. Want veel mensen kijken daar nog overheen.” Meer zegt ‘ie eigenlijk niet toch?

De gemiddelde LinkedIn-gebruiker die dit zou plaatsen krijgt een plusje van een goede connectie omdat hij het zo aardig probeert. Weiner, echter, krijgt er dik 1200. Waarom? Omdat hij nu eenmaal de CEO van LinkedIn is. Dat soort uitspraken hoor je dan te belonen met een ‘I Find This Interesting’. Of een eindeloze stroom aan comments die op hetzelfde neerkomt: Could not agree with you more.

Je kunt het enigszins vergelijken met het geweldige verhaal van Tristan Lavender, die enige tijd geleden bezoeker was van Content Marketing World (CMW) in Cleveland. Keynotespeaker van CMW was niemand minder dan Kevin Spacey. De acteur, bekend van the Usual Suspects en American Beauty, vergeleek marketeers met artiesten. Maar wie is het publiek van CMW? Juist, marketeers. Kortom, het gaat erom wie de boodschap brengt, niet wat de boodschap is.

Al verkondig je nog zoveel onzin, als Jeff Weiner het zegt, is dat het liken waard. Dieper ingaan op die problemen, hoe het reilt en zeilt bij je organisatie is niet nodig.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s